søndag 18. september 2016

Hvit Loire

Nøytral som Muscadet gjerne er, merkelig fyldig, og syren er fin. God til sitt bruk - som er nøytral sjømat. Jeg skal ikke late som jeg er en stor fan av Muscadet - det er i litt for stor grad overdreven moderasjon (selv for meg) - og jeg synes også de ofte blir for salte og jeg får gjerne litt brekningsfornemmelser av noen av disse vinene. Men ikke denne. 

Denne ligner svært mye på vinen over, men den er ikke fullt så fyldig men desto mer balansert. Jeg beklager et kort notat, men det er lite å si om viner som er så nøytrale. 

André Dezat har laget en flott Sancerre med gress, solbærblad og en fin liten bitterhet i munnen. En av vinene som utmerket seg da jeg smakte den, og den fikk en stjerne i margen. 

Gress, stikkelsbær, harmonisk men intens. Dyr vin, dessverre, men god. Partivare som finnes på over 80 pol. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...