søndag 26. februar 2017

Resten

Nå går det på stumpene løs. Jeg har til nå publisert en god del smaksnotater fra vinmesse og polsmaking i oktober. Jeg har forsøkt å posjonere dem utover, og å samle lignende viner. Nå sitter jeg igjen med bare disse, og det som først og fremst forener dem er at de ble liggende igjen til sist.

Det er gøy med sprudleviner fra områder utenfor allfarvei. Her dufter det bær og blomster fra blandingen av halvt om halvt med Chardonnay og Pinot Noir. Moussen er ganske heftig, men i munnen er den lett og blir litt hul. Mest til aperitif, vil jeg si. Den er tatt inn på seks pol på det sentrale østlandet. 

Duft av sigarettrøyk (ja, det var det, og ja - jeg vet at det ikke står i noen lærebok). Jeg startet med å skrive "bålrøyk", men det var sigaretter. Etter hvert blåser det litt av og det blir mer kjent Savennières-stil med våt hund og lime. Men dette var en heller middels vin. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...